Przy tworzeniu dobrej kampanii partyzanckiej należy pamiętać o kilku zasadach:

- myśl nieszablonowo, wykorzystuj różne możliwości w swoim otoczeniu;

- pamiętaj, że przy minimalnym wysiłku masz uzyskać jak największe efekty;

- wykorzystuj mechanizm zachowań społecznych;

- promuj się wszędzie tam, gdzie możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej;

- dopasuj strategię działania do grupy ludzi jaka jest twoim celem.

Marketing partyzancki zmusza do wybierania takich możliwości promocji, które „atakują” klienta. Taki „atak z zaskoczenia” to jego podstawowe i najważniejsze założenie. Plan ataku jest następujący:

  1. Zidentyfikuj swój cel (publiczność, target)
  2. Ułóż strategię dotyczącą tego gdzie cel się znajduje i jak można zrobić na nim najbardziej efektowne i efektywne wrażenie.
  3. Uderz z wielką siłą w momencie kiedy cel się tego nie spodziewa.

Marketing partyzancki hołduje poniższym zasadom:

-Znajdź niszę i ją wypełnij.

-Nie sprzedawaj, ale dostarczaj rozrywki.

-Walcz o to, żeby być wyjątkowym.

-Połącz się z klientem na poziomie emocjonalnym.

-Prowadź bloga.

-Zorientuj się na klienta.

-Poświęć się jakości.

-Przywiązuj wagę do dogodności.

-Skoncentruj się na innowacji.

-Poświęć się uzyskiwaniu satysfakcji klienta.

-Połóż nacisk na szybkość.

Aby marketing partyzancki przynosił oczekiwane efekty, ciągle należy się rozwijać, wprowadzać innowacyjne i zaskakujące rozwiązania, ale przede wszystkim – być maksymalnie kreatywnym. To dlatego właśnie, taktyki marketingu partyzanckiego są ożywcze i świeże, umożliwiając każdej branży biznesowej użycie niekonwencjonalnych oraz najbardziej optymalnych metod dotarcia do klienta. Co więcej, marketing partyzancki i stosowane w nim taktyki są unikalne, stargetowane i opłacalne.