Marketing partyzancki jest odpowiedzią na wołanie tych, których fundusze nie wystarczają na działalność promocyjną. Jego podstawowe założenia to minimum kosztów i maksymalne możliwości. Marketing partyzancki daje możliwości wielu form darmowej promocji firmy. Można go spożytkować na wiele sposobów. Jego polem działania mogą być fora internetowe, portale społecznościowe i branżowe oraz strony umożliwiające darmową publikację. Warto założyć profil firmy na portalach społecznościowych, aktywnie działać na forach i publikować treści, gdyż jest to promocja usług firmy w szerokim gronie.

Marketing partyzancki stosuje także klasyczne metody promocji, np. wizytówki firmowe, ubiór pracowników, dobra oferta handlowa. Oczywiście niezbędne jest stworzenie spójnej strategii firmy. W działaniach marketingowych należy pamiętać o kliencie: zaproponować dodatkowe usługi, stosować indywidualne podejście. Te działania zapewnią zatrzymanie klienta oraz budowania pozytywnej opinii w gronie jego znajomych i innych ludzi. Należy zadbać również o networking- budowanie sieci klientów i partnerów rynkowych. Można to robić przy okazji konferencji, szkoleń, targów.

Dobrą formą promocji jest wspieranie działalności społecznej nieodpłatnie, np. przez przekazaniem określonych produktów firmy lub wyznaczeniem pracowników do pracy społecznej. Marketing partyzancki powinien wiązać się z kontaktem z mediami, choćby lokalnymi. Lokalne media chętniej przekażą informacje o działalności społecznej firmy lub przedstawią konkretny problem. Marketing partyzancki może wkroczyć do klubów i stowarzyszeń, gdzie można poznać interesujących ludzi i przedstawić swoją ofertę. Można także posłużyć się baza internetową i opublikować swoją ofertę.